Det var en härlig festival. Allt ifrån att det på torsdagen var Maiden fans så långt kunde nå kändes det som. En härlig inledningen med sol om än kallt! Blev kall ända in i märgen den kvällen. Helt klart kallast. Troligen för att man bedrog sig och trodde det skulle vara varmare. 




Till på fredagen så såg vi hur mörka moln rullade in. Stod och lyssnade på Petters konsert. Som var fantastisk när himmeln öppnade sig och regnet och åskan kom. Den där åskan som skadade folk på campingen. Något vi inte visste om. Men som jag fick höra när morfar oroligt ringde mig. Petters konsert fick brytas scenen pallade inte allt regn. 
Efter någon timme drog allt igång igen, lyssnade på the Hives, Mando Diao mfl. Solen dök upp och vi fick torka lite. Sen så var det Veronica Maggio med Håkan Hellström. När han dök upp på scenen trodde jag att jag blev döv för alltid av alla fjortis skrik! 


Lördagen ett stilla regnade. Laleh var fantastiskt. Sen the Offsprings slutlåtar som flyttade mig till 1998 igen ;)
Och så finalen med Ingrosso o Axwell. Vilken kväll! 





Trött men ofantligt glad och lycklig i själen. Jag älskar konserter. Livemusik är fantastiskt! Att sen dela detta med Frida är också roligt! Lite samma och lite olika smak men så kul! Lerigt, blött och kall mötte glädje, inspiration och energi! 


Guldkant, Musik,

Kommentera

Publiceras ej