Delar glädjen i dina bedrifter, känner sig olycklig när du känner smärta. En vän uppmuntrar dina drömmar och ger dig råd - men när du inte följer dem, respekterar och älskar vännen dig ändå / Tennessee Williams
 
Det är så sant så. Jag älskar mina vänner. Bland dem ingår också djuren. Jag älskar djur. Eftersom jag lever det kring flackande liv som jag gör så har jag sedan januari 2011 en hamster. Alvin. Han drygt 2 år och det är gammalt för en man som honom. Nu har han blivit sjuk i cancer. Vetrinären sa att det inte finns något att göra men eftersom han heller inte lider så får han vara med. Men känslan av att se ens trogna vän bli sjuk och inte längre vara sig själv gör ont. Likaså vetskapen om att det kommer att komma ett slut. 
För somliga är djur bara något som är men för mig är det bästa vänner och kärlek. 
 
 
Han har fått följa med i det kring flackande livet. En trogen vän i både ur och skur. I mellan åt har han fått vara hos min mamma för att slippa allt resande. 
Trots att jag själv inte är 100 % så känns det som en bagatell när han är sjuk. Min älskade och underbara vän! 
 
 
Älskade hjärtegull!  En tuffare hamster får man leta efter, inte rädd för något eller någon. Tänk så liten men ger så ofantligt mycket kärlek. Min lilla skatt! 
Djur, Känslor, Kärlek,

Kommentera

Publiceras ej